陸舶用内燃機関 各種部品(摩耗・亀裂・破損)等の修理と再生
低温溶接-特殊溶接-金属溶射-面研磨/ホーニング加工

ホーニング Honing

東化工のプラトーホーニングについて Plateau honing by Azuma Kako

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シリンダーライナー ホーニング・ディグレージング加工
Honing and deglazing of cylinder liner

エンジン性能低下の原因の一つはシリンダーライナー内面の偏摩耗と鏡面化です。
又、シリンダーライナー表面に残存しているFCC(アルミシリカ等)はピストンリングに深刻なダメージを与える原因 の1つとなります。
これらの問題をクリスマリン製機器による当社のプラト―ホーニングなら高い技術力をもって、シリンダー内部の気密性・保油性を復元させ、適正なエンジン性能を保たせることが可能です。


One of the causes of engine performance degradation is oval wear and mirror-smoothing of the cylinder liner internal surface.
In addition, FCC (aluminum silica, etc.) remaining on the cylinder liner surface may cause serious damage to the piston ring.
By leveraging our technical capability, we conduct plateau honing of the portion in question by using a machine from Chris-Marine to restore the air-tightness and oil retention property of the cylinder interior and maintain the appropriate engine performance.

再生前

メンテナンス前 Before maintenance

再生後

メンテナンス後 After maintenance

株式会社東化工

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